VIP-екстрим: Як Ющенко, Герасим‘юк і Видрін ледь не розбились

6 серпня 2010, 17:01

Хтось екстриму шукає, а комусь на пригоди щастить і без того. Екс-президент Ющенко і заступник секретаря Ради нацбезпеки Видрін ледь не розбилися на літаках, регіоналка бережна падала з висоти на землю, а нунсівка Герасим‘юк дивом уникла "пірнання" лайнера в Атлантику.

Як розповів "Сегодня" колишній перший заступник мера Києва Євген Червоненко, у 2004-му році одна повітряна пригода ледь не закінчилася для Віктора Ющенка нещасливо.

"Ми летіли з Кривого Рогу в Запорожжя на Як-40 на зустріч з виборцями. Ви знаєте ставлення тодішньої влади до Віктора Андрійовича... Без її втручання напевно не обійшлося і того разу", - розповідає Червоненко.

"Спершу нам відмовили у посадці в аеропорту Запорожжя, потім Дніпропетровська (з авіадиспетчером цього міста довелося навіть сильно посваритися), потім ще у двох аеропортах. Довелося сідати у Львові", - згадує Євген Альфредович.


Якось Червоненко з Ющенком ледве сіли на літаку

Тоді на борту літака з Червонцем та Ющенком перебували американські журналісти:

"Вони починають розуміти, що відбувається щось не так, але я виду не подаю. Як начальник особистої охорони Ющенка я розумів, що найстрашніше на борті - це паніка, тому дозволив розливати спиртне, щоб її не допустити".

Коли вже підлітали до Львова, Червоненко, за його словами, кілька разів підходив, щоб розрахувати паливо: "І от починаємо сідати, до землі залишається 40 метрів, і раптом у Як-40 закінчується пальне".

"В одного з пілотів починається істерика, довелося його заспокоїти. Як? Не скажу. Взагалі, ми спланували на злітну смугу. Політ, слава богові, закінчився нормально. Про те, що ледве не сталося авіакатастрофи, я розповів тільки двом людям, одним із яких був Ющенко", - ділиться Євген Альфредович.

Ющенка ледь не угробили і на небі, і на землі

Однак, як зазначає видання, пригоди на цьому не закінчилися. Коли Ющенка посадили у таксі, шофер на радощах, що везе таку персону, відволікся і врізався у бордюр.

"Я йому тоді сказав: "Не відволікайся і стеж за дорогою. Не вистачало ще, щоб Ющенко врятувався у небі, а загинув на землі". До речі, це я свого часу посадив Віктора Андрійовича у навчальний літак, на якому він літав не сам, а з другим пілотом. І треба сказати, показав себе нормально", - зауважує Червоненко.

А от у літак, на якому летів заступник Раднацбезу Дмитро Видрін, влучила блискавка. Сталося це у 2008-му році, коли він був членом делегації українських спостерігачів на виборах в Узбекистані.

"Вилетіли ми з Києва у Ташкент. Однак, виявилося, що літак має по дорозі здійснити посадку в Грузії, у Кутаїсі, хоча у квитках не було нічого зазначено", - згадує колега Раїси Богатирьової..

"Отже, підлітаємо ми до Кутаїсі, і тут у літак раптово влучає блискавка! Літак починає падати, у салоні блимають лампочки, при цьому голос англійською у динаміку постійно вимовляв фразу про НС на борту. Грузин, що сидів переді мною, раптом повернувся до мене:

- Ви англійською розумієте?

- Так.

- А що там кажуть?

- Кажуть, що п...ць усім!

Видрін ледь не зустрів свій "п...ць"

Як розповідає далі Видрін, у грузина від страху обличчя перекосило. Грузин відразу ж поліз у багажну полицю, схопив свій рюкзак і дістав звідти дволітрову пляшку віскі. За кілька хвилин віскі не стало.

А за півхвилини пілоти впоралися з керуванням, і літак припинив падіння. Літак так і не сів у Кутаїсі, а полетів у Тбілісі. У тамтешньому аеропорті його лагодили кілька годин. Причому грузини відмовилися випустити з літака тих, хто боявся летіти далі у Ташкент.

Коли ж літала нунсівка і телеведуча Ольга Герасим‘юк, у її літака відмовив двигун - просто над Атлантичним океаном. Сталося це в Америці. Тоді Ольга сіла на лайнер у Вашингтоні, щоб летіти у Канаду.

"Почалося все ще на землі. Я сиджу в салоні, приготувалася до польоту, як раптом починаю розуміти, що ми надто довго не злітаємо. У салоні задушливо. А тут ще стюард чомусь починає усіх розважати і роздавати пасажирам журнальчики", - згадує депутатка.

"Я звертаюся до нього: "А чому ви так радієте? Щось сталося?" Стюард, посміхаючись, відповідає: "Не хвилюйтеся, мем. Все чудово". І дійсно - тут увімкнули подачу повітря, полегшало дихати, а потім ми злетіли", - розповідає жінка.

"Летимо, летимо. Літак уже знаходиться над океаном. І тут командир корабля так перебільшено весело каже: "А навіщо нам летіти у Канаду, давайте сядемо у Балтіморі!", а усміхнений стюард у цей час знову йде проходом і роздає усім лимонад", - згадує Герасим‘юк.

Герасим‘юк не любить надто веселих стюардів

Вже після приземлення депутатка дізналася, що посадка була викликана неполадками у двигуні. Його були лагодили ще у Вашингтоні, а вже після злету виявилося, що він однаково відмовляє і до місця призначення літак не долетить і впаде в океан.

Відтоді веселі і надто усміхнені стюарди та стюардеси викликають в Ольги підозру. Їй психологічно легше мати справу з нашими, навіть тоді, коли вони не дуже чемно просять: "Жінко, заберіть лікоть".

"Однак я не перестала після цього випадку літати, навіть навпаки - літаю частіше", - додає Ольга.

А ще у польоті телеведуча ніколи для заспокоєння нервів не п'є спиртного. По-перше, тому що вона фаталістка - чому бути, того не минати. По-друге, тому що алкоголь погано впливає на шкіру.

У депутатки-бютівки Наталії Королевської є купа цікавих повітряних історій - і з дитинства, і з політичних буднів. Соратниця Тимошенко згадує, як ще зовсім маленькою летіла разом з мамою до тата у Шпіцберген, де він з радянськими шахтарями видобував вугілля для Норвегії.

"Від того місця, куди ми прилетіли, до місця перебування батька нам потрібно було ще діставатися на вертольоті. Коли ми розташувалися у салоні, то нам усім роздали рятувальні жилети", - розповідає Королевська.

"Мама з подивом запитує у льотчиків: "А навіщо нам вони? Адже, якщо ми упадемо в океан, то за кілька хвилин у крижаній воді через переохолодження ми однаково загинемо". У відповідь почули: "Жилети потрібні, щоб потім ваші трупи можна було витягти з води", - у стилі чорного гумору розповідає бютівка.

Королевську лякали жилетами для трупів

Якось Королевська разом з чоловіком і друзями відпочивали на Кубі, а потім усією кампанією вирішили полетіти на Ямайку.

"Невеликий літак, на якому ми мали летіти, кілька днів перед цим лагодили. Коли ми увійшли в нього, то звернули увагу, що стюардеса ходить... з парашутом за спиною. Тільки сіли в крісло, тут починають заходити пасажири і теж усі з парашутами. Ми так переглянулися між собою - н-да, влипли. Чи долетимо? Потім протягом польоту весь час прислухалися до роботи двигуна", - зізнається жінка.

А коли під час останньої президентської кампанії Королевська з Юлією Тимошенко летіла у Северодонецьк, їхній старенький радянський літак сів, з‘їхавши з бетонної смуги на ґрунтовку:

"Нас сильно затрясло, і ми не знали, що й думати. Просто вчепилися у свої крісла. Але все тоді минулося".

А голова Держфінпослуг Василь Волга і поготів літати на літаках боїться.

"Завжди при зльоті і посадці читаю про себе "Отче наш" і "Богородицю", - це вже ввійшло у звичку. Коли довго не сідаю у літак, то новий політ - серйозне випробування. От під водою мені ніколи не було страшно, ні на міліметр. А у небі - страшно", - зізнається Волга.

Під час останньої президентської кампанії Василь із пригодами добирався літаком у Крим. Летіти мали з "Борисполя" на боїнгу, але в ньому знайшли якісь неполадки, довго їх усували, однак у підсумку літак так і не полетів.

"Тоді замість боїнга подали старий Ан-24, причому старий настільки, що на деяких сидіннях оббивка була протерта до металевого каркасу. Злітав він так сутужно, що здається, махав крилами", - згадує політик.

До Сімферополя все було добре, але коли почали заходити на посадку, виявилося, що не виходить одне шасі. Причому з'ясувалося це вже над посадковою смугою. Окрім того, тоді був сильний боковий вітер, який буквально здував літак з осі.

Волга літати взагалі боїться

"Тоді пілот, не сідаючи, різко пішов на зліт. Уявляєте, літак пройшов буквально впритул над будинком аеропорту! Протягом кількох хвилин ми могли розбитися двічі", - жахається думці Волга.

Пасажирам повідомили, що прийнято рішення йти на запасний аеродром, в Одесу, мовляв, він більше пристосований для аварійних посадок. Туди, як згадує Вася, стягли "швидкі", пожежних та інші відповідальні служби.

Уже по дорозі, хвилин за 15, нарешті вивалилося друге шасі, і щоб не ризикувати, пілот їх взагалі не прибирав до самої Одеси: "З горем навпіл ми сіли, і нам пообіцяли, що за пару годин доставлять таки у Сімферополь. Мовляв, там кувалдою підстукати треба, дрібниці".

Приблизно половина супутників Волги ризикнула і знову полетіла. А сам Василь віддав перевагу машині, на якій півночі добирався до Криму.

Регіоналці ж Ірині Бережній екстрим до вподоби. 5 років тому депутатка разом з подругами поїхала на аеродром "Чайка" під Києвом, подивитися змагання зі стрибків з парашутом.

"Коли вони закінчилися, знайомий моєї подруги вирішив зробити нам сюрприз і непомітно для нас організував кожній стрибок з інструктором у тандемі, а також найняв оператора, що стрибав разом з нами і знімав усе це на відео. Ми, звичайно ж, були до цього не готові, але коли нас повели переодягатися - цікавість взяла гору, і ми вирішили стрибнути", - згадує Бережна.

Коли друзі піднялися на літаку у небо, Ірина поцікавилася, яка висота. Пілот сказав, що 4000 метрів.

"Мої подруги злякалися і висоти, і невідомості, тож стрибали спиною вниз, щоб не дивитися на землю, а я стрибала обличчям вниз, і весь політ світилася від щастя, тому що мені дуже сподобалося це ні з чим не зрівняне відчуття волі й польоту", - ділиться депутатка.

Після стрибку Бережна ще й вдалася до порушення правил дорожнього руху. Вона зізналася: "Коли я, благополучно приземлившись, їхала додому на швидкості 170 км на годину, то взагалі не відчувала швидкості".

Бережна дозволяє собі їздити зі швидкістю 170 км/год

Мамі Ірина довго нічого не розповідала, але одного разу мати знайшла диск із фільмом, що змонтували після стрибка.

"Вона була в шоці і попросила більше ніколи цього не робити. Я дуже хотіла повторити стрибок, але, після народження Даніели, змінила своє ставлення до будь-яких проявів екстриму в житті, тому найближчим часом навряд чи на це зважуся", - додає Бережна.

Тепер регіоналка, як вона запевняє, вважає, що будь-який ризик має бути виправданим. А екстриму їй і на роботі вистачає.

Фото з "Сегодня", INTV , ПЗВ та "Дусі"

Приєднуйтесь до дискусії
Загрузка...
Останні матеріали
Більше матеріалів