Соціалісти Мороза віддають перевагу машинам Джеймса Бонда
Якби європейські соціалісти ближче познайомилися з Україною, вони б зрозуміли, що це – справді унікальна держава. Там, на захід від Чопа, ліві політики не рідко користуються просто електричками та велосипедами.
Наприклад, їде член Бундестагу від соціал-демократів Герд Вайскірхен на роботу, крутить педалі, за спиною – рюкзак. Чоловік цей, між іншим, за часів Шредера відігравав не останню роль у питаннях міжнародної політики.
Сам Шредер, коли був канцлером, їздив на "Фольксвагені Фаетон" – машина недешева, але сама марка – пролетарська.
Українські ж соціал-демократи (об’єднані) не сприймали такий стиль життя. Вони підсилювали свою одіозність навіть за зовнішніми ознаками – "Мерседеси" та "Майбахи" Медведчука, Суркіса чи Шуфрича зовсім не підходять під назву партії, яку вони обрали для політичної діяльності.
На їхньому тлі соціалісти Мороза завжди виглядали бідними родичами. Але зараз ситуація змінилася – СПУ може дати гідну відповідь СДПУ(о).
До "Української правди" потрапили кілька цікавих фотографій, які нещодавно зробили в Києві. Їх автор – професійний оператор Олексій Шатохін, тому фото виглядають дуже якісно. За його словами, він випадково опинився у сусідній машині та не втримався, щоб не зробити пару кадрів.
На фотографіях – Микола Рудьковський, депутат від самої що не на є Соціалістичної партії України. Але перебуває він не за кермом "народного автомобіля", джипа якогось чи навіть "Мерседеса". Ні, Микола Рудьковський рулить автом під назвою "Астон Мартін Ванквіш".
![]() |
Для тих щирих шанувальників соціалізму, які люблять втрачати свідомість, повідомимо – вартість подібного нового апарату 2005 року випуску сягає 239 тисяч доларів. Це без розмитнення, яке при ввезенні в Україну сягне ще понад 100 тисяч доларів.
Заради справедливості відзначимо, що Микола Рудьковський осідлав залізного коня не цього, а 2002 року випуску. Відтак його вартість у Західній Європі є трохи нижчою: десь 180-200 тисяч доларів.
![]() |
Ця марка – легендарна. Це машина Джеймса Бонда. Ось як цей автомобіль вихваляє сайт російського клубу "Астон Мартін":
"Фірма "Aston Martin" ніколи не робила дешевих машин, доступних і просто дорогих. Тільки – дуже дорогі. За суму, витрачену на "Ванквіш", можна запросто купити парочку "Ferrari F360 Modena". Елітні британські автомобілі виготовляють поштучно.
Кожний – на індивідуальному стапелі, немов яхту. Усе робиться вручну, починаючи від кузовних панелей і закінчуючи моторами. Кожний астоновський двигун несе табличку з ім'ям майстра, що його збирав. "Aston Martin" – свого роду шедевр. Колекційна річ. Просто на ній можна ще і їздити. Причому до біса швидко!"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Фото Олексія Шатохіна |
Останні чотири роки він працює нардепом на 5 тисяч гривень у місяць, а до 2002 був помічником депутата Валентини Семенюк. В інтерв’ю "Українській правді" два роки тому Рудьковський заявив, що бізнесом більше не займається, та переповів романтичну історію свого підприємництва:
"Перші 100 доларів я заробив у 1991 році, прибираючи сніг на вулицях у Відні. Першу 1 000 доларів я заробив, коли вантажив хліб у нічну зміну в пекарні у Відні. А перші 10 000 доларів я заробив, працюючи менеджером з експорту одягу до Сибіру. Перші 100 000 доларів я заробив, створивши фірму з австрійцями з постачання для нафтовиків Сибіру одягу й продовольства".
На питання, чи заробив він мільйон, Рудьковський тоді відповів: "Я не є настільки багатою людиною, як ви малюєте". Очевидно, що з тих часів заможнішим стати було складно – тим більше перебуваючи у принциповій опозиції до режиму Кучми.
Водночас про цього депутата ходить і багато чуток. Уже навіть утворилося мовне кліше - "свердловина Рудьковського в Полтавській області". Про її долю хіба що не легенди складають: начебто спочатку Рудьковський передав її Порошенку, потім Порошенко відмовився ділитися, і депутат-соціаліст знову отримав до неї доступ за допомогою Нестора Шуфрича.
Тобто теоретично у Рудьковського гроші на "Астон Мартін" є. Тим більше що його прізвище згадувалося у контексті фірм, які стали найбільшими трейдерами "Криворіжсталі" протягом кількох місяців державного управління цим комбінатом. Щоправда, сам герой публікації це рішучо спростував.
В будь-якому випадку, існує питання моралі – наскільки правильно для депутата з фракції соціалістів, яка порвала на грудях не одну сорочку на захист найзнедоленіших, користуватися таким автотранспортом. Тим більше враховуючи досвід побутової скромності європейських соціалістів – на яких, вступивши в Соцінтерн, рівняється партія Мороза.
P.S. Як видно на одній з фотографій, під номерним знаком значиться назва салону "Авто-реал". Коли ми туди зателефонували, то нам повідомили, що вони не займаються "Астон Мартінами".
"На цій машині їздить наш друг. Він сам собі її завіз", - сказали в "Авто-реал". На уточнення, чи часом це не народний депутат розсікає на "Астон Мартін", відповіли: "Ні, це звичайний смертний".
Згідно з даними ДАІ, ця машина значиться на людині з прізвищем Єлізаров, а право управління нею також має брат Миколи Рудьковського з дружиною.
Сам же Микола Рудьковський в коментарі "Українській правді" сказав, що ніякого "Астон Мартіна" в нього немає.
"Ні, це не правда. Це все одно, що сказати, що в мене є корабель міжпланетного сполучення. І то це буде правдивіше, бо нещодавно я такий купив донечці", - розсміявся Рудьковський.
"Я не хочу сказати, що я ходжу на роботу пішки, але такого автомобіля в мене немає", - додав депутат.
Він також заперечив, що коли-небудь їздив на такій машині, а на закид, що в "Української правди" є підтвердження – Рудьковський попросив "показати фотокартку".
P.P.S. Через дві години після виходу матеріалу Микола Рудьковський сам зв’язався з "Українською правдою" і знову сказав, що "не володіє цим автомобілем".
За його словами, він користувався згаданим "Астон Мартіном" лише протягом одного дня. (Хоча у нас в редакції відразу виникло питання, чи оформлював депутат довіреність на цей один день?).
"Астон Мартін - це надто жорстка машина. У мене хвора спина, тому я не можу на такій їздити. У мене "Лексус", бо це найбільш м'який автомобіль", - додав Рудьковський.
"Хоча скажу чесно: "Астон Мартін" – машина чудова, є до чого прагнути. Були б гроші – купив би. Шкода, що АвтоЗАЗ такі не виробляє", - пожартував Рудьковський.