Літаки українських олігархів. Частина друга

2 листопада 2007, 11:49

TabloID продовжує знайомити читачів з парком літальних апаратів найбагатших українців. Про літаки Ріната Ахметова та Віктора Пінчука читайте в першій частині дослідження

Сергій Тарута - Віталій Гайдук

Ще одні українські мільярдери, власники "Індустріального союзу Донбасу" користуються послугами своєї авіакомпанії "ІСД-Авіа".


Літак "ІСД" "Фалькон"

З числа бізнес-джетів у них є Dassault Falcon (Mystere) 20D-5. Однак це модель "Фалькону" простіша, ніж у Ахметова.

Літак "ІСД" Ту-134

Станом на весну 2006 року за "ІСД-Авіа" значився літак Challenger 300, який засвітився у скандалі з доставкою "благодатного вогню" Петром Ющенком на Великдень до Києва.

Як-40 Тарути та Гайдука

Крім того, як вдалося з'ясувати TabloID, в "Індустріального союзу Донбасу" були, або, може, і зараз є радянські літаки Як-40 і Ту-134.

Костянтин Жеваго

Молодий мільярдер з блоку Тимошенко має в своєму гаражі відразу кілька повітряних суден. Так, за свідченнями очевидців, у нього є Global Express - такої ж марки літак у Пінчука.

Гелікоптер Жеваго

Але також у Жевага є вертоліт італійської компанії Agusta, яким він подорожує на свої підприємства, розкидані по Україні.

А коли Тимошенко планувала відвідати Кременчук, де у Жевага є свій автозавод, він взяв на борт вертольота і лідерку БЮТ.

За розповідями очевидців, летіли вони близько години, тоді як автомобілями ця дорога займає понад три години.

Про приналежність цього гвинтокрильного судна вказує друга частина його номеру - KVZ, тобто Konstantin Valentinovch Zhevago.

Дмитро Фірташ / Юлія Тимошенко

Загадковий газовий олігарх Дмитро Фірташ є власником авіакомпанії "ЄЕС-Авіа", якою раніше володіла Юлія Тимошенко.

У спадок від Тимошенко до Фірташа перейшли Як-40 та Ту-134.

Як-40, що перейшов від Тимошенко до Фірташа

На сайті авіакомпанії навіть наведено фотографії літака, яким раніше користувалася Тимошенко - його зараз перефарбували в синій колір і змінили логотип. У Фірташа намальована ластівка, а коли цим бортом користувалася Тимошенко, там було зображено сонце на фоні абревіатури ЄЕСУ.

Зараз Тимошенко літає чартерами

Американський журналіст Метью Бжезинский в книзі "Casino Moscow" поділився враженнями про те, як Тимошенко в середині 1990-х у Москві запросила його на обід до Дніпропетровська.

"Я швидко погодився. "Добре, - усміхнулася Тимошенко. - Ми домовилися. Я надішлю за вами літак." "Літак?" "Ви зранку будете в Дніпропетровську, а до шостої години вечора літак доставить вас назад у Москву." Я прагнув не бути нав'язливим: "Я можу полетіти комерційним рейсом. Я не хочу займати літак вашої компанії", - відповів Бжезинський. "Не переймайтеся, - засміялася Тимошенко. - У мене їх чотири."

Ту-134 Фірташа

Отже, зараз цей літак, яким Тимошенко так щедро катала своїх гостей, належить її головному ворогу на газовому ринку.

Як-40 і Ту-134 Фірташ здає в оренду, а сам олігарх переважно користується не так давно придбаним бізнес-джетом бразильської марки Embraer Legacy, який також числиться на балансі "ЄЕС-Авіа".

Літак "Embraer Legacy" Фірташа

Салон "Embraer Legacy"

Між тим, попередня власниця "ЄЕС-Авіа" Юлія Тимошенко також переважно літає чартерами, які для неї наймають за гроші спонсорів БЮТ. У жодне зі своїх відряджень по Україні чи до Європи, навіть в якості лідера опозиції, вона не полетіла рейсовим бортом.

Дехто з олігархів не дає своїм літакам простоювати і здає їх в оренду через чартерні авіакомпанії. Тож літак, яким користується Фірташ або Тарута, можуть зафрахтувати будь-які смертні, які готові платити по 6-8 тисяч доларів за годину польоту.

Перераховані вище олігархи - це не повний перелік українських власників приватних літаків бізнес-класу. Так, брати Суркіси мали (або і досі мають) Falcon, Костянтин Григоришин придбав собі Embraer, а корпорація Петра Порошенка "Укрпромінвест" виписала собі американську "Cessna".

Використано фото Damiano Gualdoni, airliners.net, Олександра Прокопенка, журналу "Фокус" і з сайту "ЄЕС-Авіа"

Приєднуйтесь до дискусії
Загрузка...
Останні матеріали
Більше матеріалів