Бельгійський Tripel Karmeliet: відкрийте для себе старовинний рецепт монахів-пивоварів
"Тепер і українці можуть насолодитися багатим смаком легендарного тріпеля та оцінити його унікальну рецептуру, розроблену більше ніж 300 років тому. Його вже можна знайти на полицях українських супермаркетів", ― коментує Катерина Сахарнова, маркетинг-менеджер преміальних брендів компанії AB InBev Efes Україна.
Історія легендарної броварні Bosteels налічує 228 років, що робить її старішою за саме Бельгійське королівство ― воно виникло лише в 1830 році.
Жан-Баптист Бостілс у 1791 році заснував Brouwerij Bosteels у невеликому містечку Бюггенхаут, і з тих пір пивоварня жодного разу не припиняла виробництво напою. Представники сімейства Бостілс і до сьогодні є незмінними власниками броварні.
Історія елю Tripel Karmeliet, найбільш знаменитого сорту Brouwerij Bosteels, офіційно розпочалася у 1996 році. Саме тоді Антуан Бостілс, пивовар в 7-му поколінні, вирішив розробити ідеальний тріпель ― ель з вівса, пшениці та ячменю. Пізніше він виявив, що монахи з кармелітського абатства в бельгійському містечку Дендермонде вже в 1679 році варили пиво за майже ідентичним рецептом.
Так і був створений легендарний тріпель, в якому поєднуються старовинні традиції пивоваріння від ченців-кармелітів та секрети виробництва напою від сімейства Бостілс. Новий сорт отримав назву Tripel Karmeliet, або "кармелітський тріпель".
Антуан Бостілс удосконалив 300-річний рецепт за допомогою сучасних технологій. Щоб надати напою ідеального смаку та консистенції, пивовари використовують техніку "повторної ферментації у пляшці".
В результаті ель Tripel Karmeliet має багатий і вишуканий золотий колір з кремово-білою піною. Поєднання трьох видів злаків створює унікальний рецепт: пшениця надає пиву свіжості, овес ― м'якого вершкового присмаку, а ячмінь ― характерного солодового смаку. У післясмаку розкриваються пряні цитрусові нотки, а в ароматі відчуваються банан та ваніль. Незважаючи на високий вміст алкоголю (8%), Tripel Karmeliet легко п'ється.
Антуан Бостілс також приділив особливу увагу дизайну упаковки. На етикетці пива Tripel Karmeliet можна розгледіти чимало елементів, які відсилають до історії бренда. Так, на першому логотипі зображено герб ордену кармелітів. Емблема поміщена на полотно у формі ромба, що відсилає до фламандських традицій оформлення геральдичних щитів.
Другий логотип являє собою зібрання трьох колосків ― основних інгредієнтів пива. Зображення на задньому плані відтворює ідилічну картину збору врожаю біля кармелітського монастиря. Хитросплетений готичний шрифт назви також нагадує про походження пива, адже ель був уперше зварений у броварні католицького монастиря, побудованого в готичному стилі.
Після випуску в 1996 році бельгійське пиво практично відразу завоювало світову популярність. Вершиною успіху стала перемога на міжнародному конкурсі World Beer Awards, коли журі назвало Tripel Karmeliet "Найкращим елем у світі".
АB InBev придбала броварню Bosteels у 2016 році, додавши бренд Tripel Karmeliet до свого портфоліо.