Літаки українських олігархів. Частина друга
TabloID продовжує знайомити читачів з парком літальних апаратів найбагатших українців. Про літаки Ріната Ахметова та Віктора Пінчука читайте в першій частині дослідження
Сергій Тарута - Віталій Гайдук
Ще одні українські мільярдери, власники "Індустріального союзу Донбасу" користуються послугами своєї авіакомпанії "ІСД-Авіа".
Літак "ІСД" "Фалькон" |
З числа бізнес-джетів у них є Dassault Falcon (Mystere) 20D-5. Однак це модель "Фалькону" простіша, ніж у Ахметова.
Літак "ІСД" Ту-134 |
Станом на весну 2006 року за "ІСД-Авіа" значився літак Challenger 300, який засвітився у скандалі з доставкою "благодатного вогню" Петром Ющенком на Великдень до Києва.
Як-40 Тарути та Гайдука |
Крім того, як вдалося з'ясувати TabloID, в "Індустріального союзу Донбасу" були, або, може, і зараз є радянські літаки Як-40 і Ту-134.
Костянтин Жеваго
Молодий мільярдер з блоку Тимошенко має в своєму гаражі відразу кілька повітряних суден. Так, за свідченнями очевидців, у нього є Global Express - такої ж марки літак у Пінчука.
Гелікоптер Жеваго |
Але також у Жевага є вертоліт італійської компанії Agusta, яким він подорожує на свої підприємства, розкидані по Україні.
А коли Тимошенко планувала відвідати Кременчук, де у Жевага є свій автозавод, він взяв на борт вертольота і лідерку БЮТ.
За розповідями очевидців, летіли вони близько години, тоді як автомобілями ця дорога займає понад три години.
Про приналежність цього гвинтокрильного судна вказує друга частина його номеру - KVZ, тобто Konstantin Valentinovch Zhevago.
Дмитро Фірташ / Юлія Тимошенко
Загадковий газовий олігарх Дмитро Фірташ є власником авіакомпанії "ЄЕС-Авіа", якою раніше володіла Юлія Тимошенко.
У спадок від Тимошенко до Фірташа перейшли Як-40 та Ту-134.
Як-40, що перейшов від Тимошенко до Фірташа |
На сайті авіакомпанії навіть наведено фотографії літака, яким раніше користувалася Тимошенко - його зараз перефарбували в синій колір і змінили логотип. У Фірташа намальована ластівка, а коли цим бортом користувалася Тимошенко, там було зображено сонце на фоні абревіатури ЄЕСУ.
Зараз Тимошенко літає чартерами |
Американський журналіст Метью Бжезинский в книзі "Casino Moscow" поділився враженнями про те, як Тимошенко в середині 1990-х у Москві запросила його на обід до Дніпропетровська.
"Я швидко погодився. "Добре, - усміхнулася Тимошенко. - Ми домовилися. Я надішлю за вами літак." "Літак?" "Ви зранку будете в Дніпропетровську, а до шостої години вечора літак доставить вас назад у Москву." Я прагнув не бути нав'язливим: "Я можу полетіти комерційним рейсом. Я не хочу займати літак вашої компанії", - відповів Бжезинський. "Не переймайтеся, - засміялася Тимошенко. - У мене їх чотири."
Ту-134 Фірташа |
Отже, зараз цей літак, яким Тимошенко так щедро катала своїх гостей, належить її головному ворогу на газовому ринку.
Як-40 і Ту-134 Фірташ здає в оренду, а сам олігарх переважно користується не так давно придбаним бізнес-джетом бразильської марки Embraer Legacy, який також числиться на балансі "ЄЕС-Авіа".
Літак "Embraer Legacy" Фірташа |
Салон "Embraer Legacy" |
Між тим, попередня власниця "ЄЕС-Авіа" Юлія Тимошенко також переважно літає чартерами, які для неї наймають за гроші спонсорів БЮТ. У жодне зі своїх відряджень по Україні чи до Європи, навіть в якості лідера опозиції, вона не полетіла рейсовим бортом.
Дехто з олігархів не дає своїм літакам простоювати і здає їх в оренду через чартерні авіакомпанії. Тож літак, яким користується Фірташ або Тарута, можуть зафрахтувати будь-які смертні, які готові платити по 6-8 тисяч доларів за годину польоту.
Перераховані вище олігархи - це не повний перелік українських власників приватних літаків бізнес-класу. Так, брати Суркіси мали (або і досі мають) Falcon, Костянтин Григоришин придбав собі Embraer, а корпорація Петра Порошенка "Укрпромінвест" виписала собі американську "Cessna".
Використано фото Damiano Gualdoni, airliners.net, Олександра Прокопенка, журналу "Фокус" і з сайту "ЄЕС-Авіа"