"Можеш дати мені ляпаса": Єфросиніна в інтерв’ю посперечалася з Соловій через російську мову, а та розповіла про крах стосунків з Жаданом
Співачка Христина Соловій – з тих зірок, які не цураються говорити свою думку прямо (навіть, якщо це потягне за собою скандал).
Так трапилося і на YouTube-шоу Маші Єфосиніної "Екзамен", в якому між жінками розгорнувся діалог, що в соцмережах охрестили "зарубою".
Обговорюючи питання української мови та "мистецтва поза політикою", Христина пригадала інтерв’юєрці скандал з Олею Поляковою та їхніми "Дорослими дівчатами". Тоді, як відомо, артистці й ведучій дісталося через ведення шоу російською.
"Мистецтво не може бути поза політикою, тому що митець потрібен своїй країні тоді, коли його голос зливається з криком нації", – сказала Христина.
"Все змінюється, погодься. Я коли чую такі відповіді, завжди думаю, що людям треба час визнавати в собі зміни", – відповіла їй Маша.
Після цієї репліки Соловій та Єфросиніна почали активно дискутувати. Артистка зауважила:
– По-моєму, ми дуже толерантні з нашими людьми. Особливо з тими, хто помилився. Навіть з тобою.
– Толерантні? Зі мною?
– Так. Ну, як на тебе наїхала Емма Антонюк за українську мову. Зараз ти щебечиш зі мною українською і ми про це не говоримо. Це – само собою зрозуміло.
– Ти вважаєш, що я через Емму почала розмовляти?
– Ні, не вважаю, що через неї. Я вірю, що ти щиро і твій перехід щирий.
– Так. Але ти сказала, що ми дуже толерантні з тими, хто помиляється.
– Ми даємо шанс своїм людям стати на сторону українства і відчути себе українцем. Не має значення, який у тебе паспорт.
– Ти вважаєш, ми робимо це толерантно?
– Дивись, ми даємо час. І робимо це толерантно. Те, що ми кенселимо всіх, це ху*ово.
– Ну так, а де толерантність? Час – це просто життя людини, з її процесами, болями розпадами. І якби було толерантно, то, можливо, не було культури кенселінгу в такій агресивній формі.
– Всі мають відповідати за те, що вони будували мости культурні між Україною і Росією. За те, що вони намагалися всидіти на двох стільцях. І за те, що вони розмивали кордони. У них на руках, душі, серці завжди буде кров. Я так вважаю. Хочеш мені заперечити? Я готова тебе вислухати.
– Це розмова дуже важка, тому що ти говориш про формування… оціночно, про цілий період, епоху формування країни, в середині якої запит на все, що називається мистецтвом, культурою, телебаченням, взагалі все, що вставляється в конструкцію шоубізнесу, вся ця конструкція будувалася на запиті аудиторії. Аудиторія цього просила.
– Чому вона цього просила?
– Чому, це питання всього іншого. Я відповідаю на твоє звинувачення, що на руках цих людей кров, бо вони вибудували цей шлях. Артист завжди відповідає запиту. Артист здебільшого працює на свою аудиторію. Вона цього просить. Я застала період, коли дуже багато українських артистів першої ланки намагалися співати українською, але ніхто не приходив на їхні концерти… Чому я, власне, витратила половину інтерв’ю на твій шлях 10-річний. Ти сказала: "Я не буду цього робити, а до Кароль з Пономарьовим не піду, бо там російська". І ти відразу стала аутсайдеркою на 10 років.
– Ти так вважаєш? Що я була аутсайдеркою?
– Аутсайдеркою шоубізнесу. В класичному його розумінні.
– Я це так не відчуваю. Я відчуваю, що це був повільний і якісний ріст.
– Так це і найцікавіше. Це найцікавіше. Той же "Океан Ельзи" став популярним після того, як стадіони у Росії збирав.
– Я це чула тисячі разів.
– Ти ж не можеш сказати, що на руках людини, яка в тому числі і тобі допомогла (мова про Святослава Вакарчука - ред.), кров українців?
– "Океан Ельзи" ніколи не співали російською.
– Ти зараз можеш дати мені ляпаса. Я була на їхніх концертах, російською вони не співали. Але скільки стадіонів вони зібрали у "Санкт-Петербургє", "Москвє"?
– Я це пам’ятаю. Це було тоді, коли Росія не нападала на Україну.
– Ти зараз спекулюєш моїми словами і маневруєш своїми реченнями. Ти сказала, що ми всі, хто зараз є в перехідному періоді, маємо кров українців на руках. Я тобі це не дам так просто… Це доволі серйозне звинувачення.
– Ніхто не хоче мати кров на руках.
– Бо це – не так. Бо це називається формування молодої, незалежної країни. І зараз, те, що відбувається з нашою країною, це нам всім дуже великий показник того, який надалі вибір ми зробимо. Але коли ми відчепилися від цієї огидної радянської ху*ні, в якій зростали мої дідусь, бабуся, Крим весь…
– Тобто, ти вважаєш, що повинна була статись війна, для того, щоб ми відщепились?
– Я вважаю, що не можна говорити чорним та білим.
– Я тобі задала пряме питання. Ти вважаєш, що повинна була статися війна, Росія мала напасти на Україну, щоб ти захотіла відщепитися від цього?
– Ні, я хотіла. Я завжди вважала себе українкою.
– А чому вони всі не хотіли відщепитись? Чому ти не хотіла говорити українською?
– Я говорила українською. Останні 5 років. І вела всі шоу українською. Нехай мені хоч хтось покаже російською. Це – раз. Друге – я не хочу, щоб категорія, що ми всі мали пройти через війну, звучала як догма абсолютна, поверхнева. Бо ти сама сьогодні казала про толерантність і перехід. Я абсолютно впевнена, що якби не було війни, вже через 5-10 років абсолютно вся Україна говорила б українською.
До того йшло, показники трансформації були, закони приймалися, молодь вся говорила українською, мої діти блискавично говорили українською. Ні, це було б. Але довше. А зараз це відбувається великою кров’ю, публічними срачами. Якщо всі виживуть, публічні люди і не згорять, і не зненавидять, і пройдуть через такі серйозні звинувачення про кров на руках, то ми можемо стати нелюдами, Христино. Дуже схожими на тих, проти кого ми б’ємось.
У це момент Соловій демонстративно поаплодувала ведучій і сказала:
– Дивись, я тобі дуже вдячна за твою реакцію. Можливо, моя реакція була занадто колючою.
– А що ці хлопки означали?
– Що це була прекрасна промова. Я тебе почула. Це не іронія.
– Виглядало як іронія. Але про толерантність з твоїх вуст виглядає лицемірно. Бо ти не маєш толерантності до цього. Мені шкода.
– Я тобі скажу, чому я так думаю, чому моя позиція така.
– Така позиція і приводить до ворожості в країні.
– Ой, ні давай не будемо зараз говорити, хто де виріс… Мене з дитинства вчили ненавидіти русню. Толерантність – це широке поняття. Воно може бути різне.
– Толерантність – це толерантність. Це – розуміння людей, їх поведінки.
– Повір мені, я розумію. Дивись, я хіба тебе засуджую? Чи тих людей, які говорять українською?
На цій фразі відео обривається заставкою і ведуча переходить до іншої теми.
До речі, цікаво, що на зауваження Єфросиніної щодо ведення телепрограм "суто українською" за останні 5 років, користувачі мережі пригадали їй телешоу "Сюрприз-сюрприз". Воно щоправда виходило у 2017-му. І 5-річний "термін" обмежується роком повномасштабного вторгнення.
Також у розмові торкнулися особистого життя Соловій. Артистка, як відомо, зустрічалася з Сергієм Жаданом. Проте, як зізналася співачка, їхні відносини закінчилися.
"Він покликав мене на інтерв’ю. Ми ні разу до того не перетиналися… Я вважаю, що він живий пам’ятник українській культурі… Я сказала йому, що хотіла давно з ним познайомитися. Багато хто каже, що я його зваблювала… Я не розраховувала, що у нас будуть стосунки, коли було те інтерв’ю…
Через 2 тижні він запропонував зробити спільну пісню. Я сказала, що те, що він запропонував, мені не сподобалось. І типу давай робимо якусь пісню разом… Потім ще був якийсь діалог… Це було 23-го лютого 2022-го року. Ввечері він почав писати мені, що хотів би зі мною випити і в нас зав’язалося романтичне спілкуванння, яке тривало кілька місяців", – сказала вона, пояснюючи, що спершу спілкування було виключно онлайн.
"(Перейшли у живі стосунки) тоді, коли ніхто про це не говорив публічно. У нас були відносини, так як я в творчості відтворюю особисті історії, я запросила його знятися в кліпі. Ну, він звісно погодився. На той момент наші стосунки були в розпалі… Я просила подавати це як творчий тандем. Я тоді ще була у стосунках і Сергій також був ще в шлюбі", – сказала Соловій.
"Це був космічний союз… Ми багато зробили разом. В цьому його заслуга. Він був мотором і рушійною силою. Взагалі, ці стосунки і творчі, і особисті, це була його ініціатива. Раніше було навіть шкода, що мої особисті почуття виявилися не такими сильними, як його… Він дуже цього хотів. Я трошки впала в ілюзія, що я не можу йому цього не дати. Але, з рештою, я закохалася (в іншу людину – ред.) і сталось, як сталось", – зізналася Соловій.
"Це була дуже напружена історія, яка сильно потріпала всім нерви, всім сторонам. Я б не дуже хотіла вдаватися в деталі, як це сталося. Але було непросто. Я зараз на антидепресантах. Ще відтоді, коли все закінчилося. Я була ініціатором (розриву – ред.), бо закохалася в іншого чоловіка. І не змогла на два фронти… Він про це дізнався (не від співачки - ре.) і це було дуже нечесно. І мені було дуже шкода. Я хотіла вибрати правльний момент, щоб йому про це сказати…
Я чекала зустрічі, а не телефоном. Зараз ми будемо вітатись при зустрічі. Він бажає мені бути щасливою і коханою, і я йому бажаю того самого. (Якби можна було щось змінити - ред.) Я б раніше завершила ці стосунки і не довела до того, що сталось", – підсумувала вона.
Нагадаємо, один із кліпів на спільну пісню Жадана та Соловій жорстко розкритикувала церква. Все через те, що основну частину відео знімали у соборі, а в сюжеіт кліпу була показана одностатева пара.