У росіян Кучма асоцієюється з віслюком, свинею, жабою і скунсом

29 березня 2006, 17:38

Асоціації – річ важлива. І хоч як іміджмейкери не намагаються створити своїм клієнтам образ найрозумнішого, найвідповідальнішого, найсміливішого і взагалі най-най-най, люди сприймають політиків по-іншому.

Наприклад, згідно з дослідженням, дані якого наводить "Русский журнал", переважна більшість росіян сприймали колишнього президента України Кучму виключно негативно.

"На підсвідомому рівні переважають асоціації з непривабливими тваринами - віслюк, свиня, жаба, скунс (34%), неприємними запахами - риба, вихлопні гази, сирість (53%), але також і з природними запахами - м'ята, тайга, квіти (70%), основними (76%) і теплими (67%) кольорами", - пише видання.


Проти годинникової стрілки: жаба, тхір, Кучма

А 61% опитаних росіян вважали, що Кучма взагалі не володіє ніякими позитивними рисами.

Також значна кількість респондентів негативно оцінювали зовнішність президента України ("Зовнішність - це просто жах") (16%).

І хоча дані, про які йдеться, не нові, асоціативний ряд росіян у цьому контексті навряд чи змінився.

А от грізний білоруський президент у росіян асоціюється з більш достойними тваринами.

На підсвідомому рівні показники привабливості Лукашенка високі.

Він асоціюється з такими тваринами, як білий ведмідь, орел (35%). З кольорів – основними (68%), теплими (47%) і яскравими (42%) кольорами, природними - бузок, морський бриз - (62%).

Зліва направо: білий ведмідь, Лукашенко, зубр

Лукашенко також асоціюється із здоровими запахами: свіже молоко, польові квіти (57%). Хоча цікаво те, що переважають асоціації з сільськими запахами - сіно, гній (43%).

Сила президента Лукашенка не сприймається на підсвідомому рівні так само виразно, як на раціональному, хоч все ж її показники - ведмеді, вовки (35%) - вищі, ніж показники слабкості - тарган, ховрах (30%).

Цей політик сприймається як особистість великого масштабу - лось, лев, зубр (47%), досить мужній (41%). Цій тенденції суперечить лише переважання асоціацій зі світлими кольорами (37%).

Через рік свого правління країною президент Путін все ще асоціювався у народу з слабкими тваринами.

На той час лише 24% респондентів порівнювали президента з привабливими тваринами (пантера, лев).

Зліва направо: мангуст, Путін, ховрах

Характеристики за іншими параметрами досить суперечливі: асоціації зі здоровими запахами - ромашка, бузок (72%), приємними - свіжість (69%) і основними кольорами (65%) поєднуються з асоціаціями з холодними (65%) і тьмяними (57%) кольорами, а також техногенними запахами (нафталін (45%).

За шкалою сила - слабкість Путін мав низькі показники. Він асоціювався зі слабкими тваринами, як-от хом'як, заєць (46%), а також тими, хто в основному виконують роль охоронця нори - ховрах (39%).

Російський президент асоціювався зі світлими (беж, рожевий, жовтий) кольорами (30%).

Найпоказовіші прояви слабкості, що приписуються цьому президенту: 51% респондентів сприймають його як особистість дрібного масштабу (тхір, кіт) і 55% бачать в ньому фемінні риси.

Активним (мангуст, лисиця) Путіна на підсвідомому рівні сприймають 44% опитаних, пасивним (чапля, камбала) - 39%, агресивним (яструб, щука) - 42%, неагресивним (качка, жаба) - 49%.

Приєднуйтесь до дискусії
Загрузка...
Останні матеріали
Більше матеріалів