Як відкрити весільний бізнес у США, працюючи з європейськими дизайнерами: історія Марини Андрійченко
Марина Андрійченко |
Марина Андрійченко – IT-фахівець, яка переїхала до США та відкрила салон весільних суконь Bridal Brezee. Марина розповіла, як їй вдалося з нуля створити бізнес у новій країні та чому в Америці так полюбили весільних дизайнерів з Європи.
Переїзд до США
Переїзд у США не був несподіваним - я завжди мріяла про життя біля океану, і Сан-Франциско чудово підходив для цієї мети. До переїзду я близько 7 років працювала у великій IT-компанії, поки одного дня не зрозуміла — настав час діяти. Для початку я поїхала на навчання: рік готувалася до вступу, і була зарахована на бізнес-програму в Berkeley — один із найкращих університетів світу.
Пошук затребуваної ніші
Кілька років тому моя подруга покликала мене на шопінг за весільною сукнею - це було моє перше знайомство з індустрією в Америці. Що мене здивувало: у США досить високі ціни на весільні сукні — моделі, що мені сподобалися, коштували по 4-6 тисяч доларів.
Так я прийшла до ідеї створити сайт-реселер весільних суконь з Європи. Ми починали із співпраці з дизайнерами з України — там багато гідних модельєрів, які створюють сукні за привабливими цінами. Я сама народилася в Україні, і хотіла підтримати місцевих жінок та маленькі фабрики. А потім ми додали і дизайнерів з інших країн.
Більшість суконь відшиваються на одних фабриках у Китаї, що робить їх дещо схожими. Я ж співпрацювала виключно з локальними фабриками, які створювали унікальні моделі високої якості за привабливою ціною та були ще невідомі на американському ринку. Визначення унікальності бренду
Дизайнери погоджувалися працювати ексклюзивно зі мною, тому наречені знали — другої такої сукні вони не знайдуть у всій Каліфорнії. Плюс наші дизайнери погоджувалися кастомізувати модель - у результаті наречені отримували весільну сукню своєї мрії.
Ще одна відмінна риса нашого салону – швидкість виробництва. У Сан-Франциско ви можете чекати на сукні по півроку. Ми ж доставляємо сукні за 3 місяці, за потреби — і за 3 тижні.
Відкриття компанії та вихід в офлайн
Для відкриття компанії в Америці достатньо зареєструватися на спеціальному сайті та відкрити банківський рахунок. Складніше було знайти приміщення для салону - у Сан-Франциско оренда досить дорога. Щоб заощадити, перші півроку ми винаймали приміщення у ательє з пошиття весільних суконь — запрошували наречених на примірку у дні, коли воно не працювало. А через півроку ми зрозуміли — настав час відкривати власний салон.
З виходом в офлайн у нас з'явилася ще одна точка зростання – рівень сервісу. Салони нашої цінової категорії приймають одночасно декілька клієнтів. У Bridal Breeze ми запровадили правило: лише одна наречена на примірці, під час якої з нею працює персональний стиліст.
Плаття з колекції Bridal Brezee |
Що важливо врахувати під час відкриття бізнесу у весільній індустрії: особисті поради
Весільна індустрія – складна сфера для бізнесу. Важливо визначити, яку нішу ви займаєте: у вашому салоні представлені дорогі сукні чи мас-маркет? А, можливо, кутюрні колекції? Від чіткого формулювання залежать усі майбутні кроки, які ви робитимете. Визначте унікальні риси бренду — вони ляжуть в основу позиціонування.
Обов'язково проаналізуйте ринок та конкурентів. Але моя особиста порада: не витрачайте на це надто багато ресурсів. Найкраща перевірка продукту – це швидкий тест-драйв ідеї. Тільки так можна зрозуміти, що дійсно потрібно клієнту.
Слідкуйте за трендами та вчасно змінюйтесь – згадайте Nokia, яка вчасно не зайняла нішу смартфонів.
Будуйте амбітні плани
З моїх найближчих планів – відкрити другий салон у Сан-Франциско, але вже у дорожчій ніші. Але мені здається, що будь-який успішний підприємець повинен мати на увазі "велику картинку", кінцеву мету своєї діяльності. Моя картинка - 6 власних салонів по Штатах і близько 10 на франшизі. А потім вже можна піти в advisory, і, хто знає - можливо почати працювати над абсолютно новим стартапом.
Автор - Кирило Тодоров